الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

قلوب مقية بالعشق بقلم زيزي محمد

انت في الصفحة 1 من 144 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل الاول 
زمت بشفتيها وهي تعيد خصلاتها للخلف لاحظ حركتها تلك فشعر بالضجر قائلا القهوة دي وحشة اعمليها تاني ولمي شعرك بعد كده.
ثبتت بصرها عليه رافعة احدى حاجبيها فقال هو پغضب مزيف ليخفي غيرته عليها انا بقرف افرض جه حاجة من شعرك في القهوة ده قرار اداري نفذيه علشان مش اخصملك.
هتفت بتهكم وهي تجذب الكوب تضعه على الصينية وعلى ايه المرتب مبقاش ناقص..
غادرت الغرفة فزفر بقوة اعتقد انه سيذيقها العڈاب بالوانه ولكن من الواضح ببرائتها وافعالها البسيطة التلقائية ستذيقه هو اشد انوع عڈاب العشق والهوى.
الفصل الاول 

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
جلس بمكتبه ينتظر دخولها وبداخله خليط من المشاعر يتراوح مابين القلب الذي يعشق التوتر الذى ينهش قبله بدون رحمه خوفا من رد فعلها الذى يريد اخبارها به حاول بأسعاف عقله لعله يخرجه من ذلك المأزق الذى وضع فيه .... تلك المصېبه التى أخبره به صديقه منذ اسبوعين.
فلاش باك 
_انت بتقول ايه يا سمير ايه بس اللي فكرها بيها بعد العمر ده.
ابتسم سمير بتهكم هي امتى نسيتها يا رأفت هي منستهاش ولا لحظة ودايما عندها الامل انها تكون موجودة وبعدين الحق عليا ان عرفت من محمود وجيت قولتلك.
زفر بضيق قائلا يادي النيلة انا معرفش نهلة عاوزه ايه منها ماهي عندها عيالها وامها وحياتها بدور عليها تاني ليه!.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
سمير باستنكار على فكرة هي مبدورش على حد غريب هي بدور على بنت اختها!..
رمقه رأفت پغضب قائلا اختها من الام !!.
رفع حاجبه استهجان من حديث صديقه وانت ايه ما انت اخو ابوها في الرضاعة وابن عمه يعني مين احق بتربيتها تبقى نهلة خالتها بص يا رأفت انا بساعدك علشان انا عارف اللي حصل زمان وكمان عارف من جواك انك بتتمنى ندى وعاوزها انا ساعدتك رغم ان محمود صاحبي وهايزعل لو عرف حاجة زي دي تاني حاجة مينفعش البنت بعد العمر ده كله تعرف ان ليها خالة وعيله وانت بعدتها عنهم هاتتوجع منك وهاتكرهك.
جلس رأفت ثم وضع كلتا يداه فوق رأسه هاتفا بحزن طب اعمل يا سمير انا ماسك قضية كبيرة مينفعش اسيبها واطلب نقلي وهي كمان امتحاناتها قربت هاتنقل ازاي كان يوم اسود لما جيت من إسكندرية على هنا!.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
جلس سمير امامه ثم قال بص بقى انا فكرت في حاجة مچنونة متسالنيش ازاي جت على دماغي اصلا بس اهي جت وخلاص بس صدقني لو اتنفذت صح نهلة متقدرش توصلها وهي كده كده فترة وترجع تهدى تكون انت خلصت القضية على خير وتطلب طلب نقل لاي مكان...
رفع رأفت وجهه والتمعت عيناه ببريق الامل بسرعة قولي .
صمت سمير لبرهه خوفا من رد فعل صديقه ثم تشجع قائلا تجوزها لمالك ..
نهض رأفت وهو يرمقه پصدمه قائلا نعم!! مالك مش لاقي الا مالك انت اټجننت يا سمير انت تقصد مالك الفيومي.
بمكان أخر ب وسط البلد وتحديدا بجريده الحريه كانت تعمل تلك الجميله بهمه ونشاط وتنتقل بين المكاتب بسرعه تضع المشروبات ولم تخلو ابتسامتها الهادئه من على وجهها.. الټفت على صوت رئيسها في العمل يناديها..
_ خديجه!!..
تقدمت منه باستيحاء قائله بنبره منخفضه نعم يا ريس!.
أشار لها جلال بالدخول الى مكتبه فاطاعته ودلفت خلفه جلس هو بمقعده ثم جذب احد اقلامه يحركه ببط وهو يقول بهدوء والدك جه امبارح بعد ما مشيتي وطلب مني ان ارفدك.
اتسعت عيناه ثم اشارت على نفسها قائله بعدم تصديق ابويا انا يافندم.
هز رأسه بايجاب ثم هتف اه مش هو امين شرطه !!.
ارجعت تلك الخصله المتمرده خلف اذنها ثم قالت بتوتر وهو بيطلب كده ياعني علشان...
أشار لها جلال بالصمت ليتحدث هو انا استغربت من طلبه بس حقيقي فاجاني باسبابه انه عاوزك تلجأي له وميكونش ليكي مصدر رزق تاني غيره هو قال كلام كتير مش فاهم منه غير انك هاتجيبله العاړ!! حاولت افهمه انك مكافحه ومحترمه بس هو كان مصر على طلبه.
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
هتفت بتلعثم طب وقرار حضرتك ايه!.
أرسل اليها ابتسامه صافيه ثم قال رفضت طبعا انتي مغلطتيش في حاجه علشان ارفدك حبيبت اعرفك بس علشان تبقي عارفه هو بيعمل ايه من وراكي !.
رسمت ابتسامه صغيره على محياها ثم هزت رأسها متفهمه فاشار لها لكي
تغادر وبالفعل غادرت بسرعه متوجهه للمرحاض تفرغ به شحنتها من البكاء من افعال والدها الم يكفيه ما عاشته من قسوه قلبه ماذا يريد! يريد قټلها بقسوته وعنفه وجفاء قلبه!!! استمرت في البكاء على حالها وما حدث لها وما سيحدث لها على يد والدها قطع بكائها رنين هاتفها فاخرجته بسرعه مسحت دموعها حتى يتمكن لها من رؤيه المتصل فتبين لها انها مشرفه ايلين اجابت على الفور وبلهفه...
تؤثر تقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار على أسعار السيارات، حيث يؤدي ارتفاعهما إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
_ ايوا يا مدام ماجده خير ايلين كويسه!..
جائها صوت المشرفه وهو يقول بهدوء يتخلله توتر الحقيقه ان ايلين وقعت في الجاردن ورجليها اتعورت فعاوزينك تيجي تاخديها!!.
وضعت يديها على قلبها ثم قالت بصوت خائڤ فيها حاجه طمنيني عليها.
_ كويسه والله

بس
 

السابق
صفحة 1 / 144
التالي

انت في الصفحة 1 من 144 صفحات