الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

ليلة الزفاف بقلم سحر فرج

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات

موقع أيام نيوز

يتعالا صړاخها من شدة الألم التى تشعر به حنين نتيجه تعدى زوج أمها عليها بمنتهى القسۏة وأملا منها أن ينقذها أحدا من بين يديه لكن لا يجرؤ أحدا أن يقترب منه وهو يمارس معها أبشع انواع العڈاب التى تعودت عليه حنين منه على مدار سنوات طويله منذ وفاه ابيها حتى والدتها لا تستطيع ان تقترب منها خوفا ان يصيبها هى الأخرى نفس مصير ابنتها الوحيده على يد زوجها الذى لا يعرف الرحمه ولا العطف تجاه هذه الفتاه اليتيمه .
ويستمر فى ممارسه جميع انواع العڈاب والإهانة معها ولا يتركها حتى يتأكد أنه أخرج كل ما بداخله من غل وكره بداخله .

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
وبعد ذلك يخرج من حجرتها وينظر الى زوجته نظره كلها وعيد ويقول عقلى بنتك أحسنلك وخليها توافق على اللى انا عاوزه بدل ما اخليكى تطلعى عليها الترب قريب كتكم الهم انتم الاتنين ويتركها ويدخل غرفته 
لترفع والدة حنين عينيها بكل حزن إلى السماء وتقول كلمه واحده يااااارب وتهرول الى إبنتها وتقترب منها بكل ألم وحزن وتأخذها بين يديها وداخل ضلوعها بكل حب وهى تبكى على حالها الذى ېمزق قلبها من الداخل .
لترفع حنين عينيها وتقول أستحاله اوافق على الجوازة دى يا ماما ازاى اتجوز واحد من دور جدى وكمان متجوز أتنين قبلى كل ده علشان الفلوس انا عندى أموت ولا إنى أتجوز العجوز ده إستحاله يا أمى إستحااااله . 
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
لتنهمر أمها فى البكاء وتكمل حنين حديثها 
أنا هاكمل دراستى وأحقق حلمى اللى كنت بتمناه من صغرى أنا وبابا وهادور على شغل وأجبله الفلوس اللى هو عاوزها وهايموت عليها لكن جواز لاااا مش هاقدر يا أمى . 
الام ېتمزق قلبها من الداخل وتنظر إليها بكل حزن وتقول إهدى يا حبيبتى علشان خاطرى انا إستحاله أوافق على الجوازة دى ولو وصلت إنى أموته بأيدى وأخلص منه ومن معاملته القاسيه دى هاموته انا معنديش حد غيرك يا حنين فى الدنيا دى وخلاص مش هافضل اتفرج عليه كل يوم والتانى وهو بيعذبك ويهينك اودام عيونى وانا مش قادرة ادافع عنك بس خلاص انا من هنا ورايح مش هاخليه يقرب منك تانى اطمنى .
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
ليتفاجئوا به مرة أخرى فى الحجرة بكل ڠضب أنا نازل على القهوة شوية يا هانم ولما أرجع عاوز اسمع موافقتك بالجوازة دى يا بت لا هارميكى فى الشارع زى الكلاب وإنسى ان ليكى ام هنا أنتى فاهمه أنا مش عارف بس المعلم عثمان عاوز يتجوزك على أيه بس كتكم القرف حريم تجيب الفقر .
ويغادر الحجرة ويتوجه لباب الشقه ليقابل المعلم عثمان .
لتزداد حنين فى البكاء هى ووالدتها التى يعتصر قلبها من شده الحزن على حال ابنتها وبعد عدة دقائق تطلب حنين من أمها أن تتركها
بمفردها فى الحجرة

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات